Tisztelt Cím!

Szeretném megosztani önökkel a pedagógus életpálya modell "előnyét" az életemben.

Az igazgatóm nem szólt nyáron a "lehetséges" változásokról. Persze miért is tenné itt dolgozom már 10 éve, állandó pluszmunkákat bevállalva neki ingyen, csúsztatás nélkül, és  akár szabadságolás alatt is mondván a sulinak legyen pénze, "egy család" vagyunk, egy az érdek.

Könyvtáros és ........ szakos tanári diplomával rendelkezem(nem Írnám ki a pontos szakomat), augusztusig tanári státuszt töltöttem be az iskolában.

Szeptember végéig huzavona volt mi lesz a sorsom egyáltalán lesz e munkám... de hitegettek, "nyugi nem lesz gond". Szeptember végén beállítottak a kész megváltozott átsorolásommal, miszerint noksos leszek 13000 Ft-tal kevesebbért több munkaidővel. Miután három iskolát is elszalasztottam, hogy átmehessek tanárnak, mondván nyugi elrendezem, itt maradtam ragadtam megfenyegetve, törvényeket rám dobálva, kényszerpályára küldve hiszen októberben alig van már lehetőség munkát váltani, és itt állok megfosztva az emberi méltóságomtól, a jogos végzettségemnek megfelelő besorolástól, anyagilag is megtiporva... mondván a KLIK nem engedte. És mikor a KLIK-be megyek kérdéseimet feltenni, közölték az igazgató jogköre volt hogy eldöntse tanáriba helyez vagy könyvtáros noksosnak.  Az igazgató érdeke pedig az volt hogy felvegyen egy "tanárt" és kb. 25 gyereket nem az hogy aki eddig itt dolgozott annak a munkáját óvjuk, annak a jövőjét ne vágjuk ketté. Családalapítás előtt állunk és most emiatt eltoltuk, nem szülök mert mire is??? 

Diákönkormányzat segítő tanár voltam, imádtam a munkám bruttó 2500 Ft-ot kaptam érte, szóval láthatóan nem a pénz motivált, hanem az öröm és hogy segíthettem, a rendezvényekre való készülődés izgalma és öröme,a gyerekek bizalma, és lelkesedése és most ezt is elvették tőlem mondván nem vagyok tanár. Annak ellenére elvették, hogy a törvény azt írja pedagógus szakképzettség szükséges a betöltéséhez, nem pedig pedagógus munkakör!!!!!  A nulláról építettem fel a DÖK-öt, megszerettem ezeket a gyerekeket és hiányzik a munkám. Ebbe nem gondoltak bele a nagy okosok odafent hogy vannak olyan pedagógusok akik szeretik még a munkájukat és a gyerekeket nem csak kötelességből dolgoznak és a pénzért. És cserébe  csupán csak egy kis elismerésre, és becsben tartásra vágynak semmi többre.

b_kinek_jo_az_egesz_napos_iskola.jpg

Lelkiismeretesen dolgoztam, mindenkinek segítve. Az országban a legtöbb iskolai könyvtárban könyvtárostanár dolgozik, a szerencsések taníthatnak vagy könyvtári órát tarthatnak, de ahol nincs tantárgy felosztásba a könyvtári óra mert egyik órába se lehet beletenni, ott a kollégák megszívták. Nem csak attól tanár egy tanár hogy órákat ad, hanem hogy hogy bánik a gyerekkel, neveli-e, segíti e, példát tud-e mutatni magatartásával, életmódjával,  hogy ha segítségre szorul ott áll-e mellette az ember. Gyakran lyukas órában beülnek a gyerekek a könyvtárba lelki vigaszért vagy mert házijuk van, olykor matek, olykor magyar órát tartok, felkérdezem a verset, vagy a tananyagot. A törvény szerint mindez felesleges, semmit nem érő dolgok, értékük nincs. De nekem van, aki végig nézi hogy sírva jött be a gyerek de nyugodtan vagy netalántán mosolyogva hagyja el a könyvtárat mert volt, aki meghallgatta vagy felvidította. Ez pszichológia, a tanári szakma egyik alapvető tantárgya, melyet a könyvtáros tanárok 3 évig tanulnak a pedagógia mellett a főiskolán, egyetemen az alapképzésen.

Ez lenne az én történetem.

Arra lennék kíváncsi odafent a sok okos ember közül aki eldönti ki tanár és ki nem, ki vállal többlet munkát ingyen vagy bruttó 2500 Ft-ért csupán jó szándékból?????

Tisztelettel: Éva

A bejegyzés trackback címe:

https://oktatasipanaszlada.blog.hu/api/trackback/id/tr665602581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éva Sárkány 2013.11.04. 21:12:37

megdöbbenve olvasom, mennyire hasonlóan éljük meg mi "csak" iskolai könyvtárosok megváltozott helyzetünket....velem is ez történt,azzal a többlettel, hogy vigaszként a 2015. szeptembert odavetették, amikor a tanár szakra majd megkapjuk....yigasz ez????
süti beállítások módosítása